طراحی سایت فروشگاهی در مشهد چندین سال است که به شدت مورد توجه قرار گرفته است. با رونق گرفتن فروشگاههای اینترنتی صاحبان کسب و کار به دنبال داشتن سایتی فروشگاهی برای فروش محصولات خود هستند. این سایتها باید به گونهای باشند که کاربر به راحتی به آن اطمینان کند و کالای موردنظر خود را به صورت آنلاین خریداری کند در این صورت است که کاربر تجربهای لذتبخش از خرید خواهد داشت. سایتهای فروشگاهی باید طوری عمل کنند که به عنوان یک نماینده فروش برای کسب و کار فرد به حساب بیایند از این رو توجه به برخی نکات در طراحی سایت فروشگاهی اهمیت بالایی دارد. آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس با چندین سال تجربهای که در زمینه طراحی سایت فروشگاهی در مشهد دارد میتواند شما را از داشتن سایتی مناسب با امکانات عالی و کاربردی مطمئن سازد.
سایت فروشگاهی باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟
سایتهای فروشگاهی، سایتهایی هستند که در آن ادمین سایت اطلاعات را از فروشنده گرفته (در برخی از مواقع ادمین سایت و فروشنده یکی هستند) و این اطلاعات را در سایت آپلود میکنند، پس از آن کاربر با خواندن این اطلاعات و همچنین مشاهده عکس کالا، اقدام به خرید کالا میکند. البته سایتهای فروشگاهی تنها به سایتهای فروش کالا محدود نشده بلکه سایتهایی که فایلهای دانلودی میفروشند و یا سایتهایی که خدمات ارائه میدهند نیز در زمره این گونه سایتها قرار میگیرند. به طور کلی در اکثر آژانس های دیجیتال مارکتینگ از طراحی سایت وردپرسی ، نیاز تمامی صاحبان کسب و کارها را که نیاز به سایت دارند، بر طرف می کند.
در طراحی سایتهای فروشگاهی باید استانداردهای UI/UX به خوبی رعایت شده باشد تا سایت مد نظر از نظر مردم سایتی مناسب تلقی شود. برخی امکانات و ویژگیها در سایتهای فروشگاهی میتواند تاثیر بسیاری در افزایش فروش داشته باشد که از این امکانات میتوان به سیستم سبد خرید، قابلیت اتصال به درگاه بانکی، طراحی سایت به صورت ریسپانسیو، امکان مقایسه محصولات، روشهای خرید و ارسال، دستهبندی محصولات، اطلاع از خرید انجام شده توسط ایمیل به مشتری، امکان ثبت نظر توسط کاربر، قابلیت فیلتر کردن محصولات بر اساس ویژگیهایی که دارند، مدیریت حسابهای بانکی، داشتن حساب مجازی، قابلیت چاپ خودکار سفارش، لیست علاقهمندی مختص هر کاربر، مدیریت سفارش و پرداختها توسط کاربر، نمایش سفارشهای ثبت شده توسط ادمین سایت، یکسانسازی با برنامههای حسابداری و انبارداری، مدیریت واحدهای پولی، امکان درج تخفیف برای هر محصول و امکان درج قیمت متفاوت برای مشتریان خاص اشاره کرد.
1- ارائه محصولات مرتبط و پیشنهادی در صفحه محصول
خوب است که برای هر محصول، قسمتی به عنوان معرفی محصولات پیشنهادی قرار داده شود. این مورد به تجربه کاربری کمک بسیاری خواهد کرد زیرا کاربری که وارد صفحه محصول شده ممکن است به دلایل نبودن ویژگیهایی که به دنبالش است از خرید آن صرف نظر کند اما اگر محصولات مشابه را در همان صفحه ببیند، میتواند از بین آنها محصولی که به دنبالش بوده را پیدا کرده و خریداری کند. از مزایای استفاده این روش کمتر شدن زحمت کاربر برای جستجو در سایت است. با توجه به موارد گفته شده وجود بخش کالاهای پیشنهادی باید از ضروریتهای سایتهای فروشگاهی باشد.
2- هر محصول باید با جزییات کامل معرفی شود.
اگر برای معرفی محصول تنها به آپلود عکس بسنده کرده و یا اطلاعات بسیار کمی از آن را در اختیار کاربر قرار دهیم، به احتمال قوی کاربر از خرید آن کالا صرف نظر میکند. از این رو مهم است که مشخصات به نحوی در سایت قرار گیرد که هم برای کاربر جالب بوده و هم او را خسته نکند. بهتر است در این مورد به مسائلی که موتور جستجو گوگل برایش مهم است بپردازید تا هم سایت را پربار کرده و هم سئوی آن را قوی کنید. مطالبی مانند دستورالعمل کار با محصول، نحوه تعمیر آن در صورت خرابی و … میتواند به عنوان مطالب جانبی ولی پرکاربرد در سایت قرار بگیرد. چنین مطالبی به بازاریابی محتوایی فروشگاه اینترنتی کمک بسیاری خواهد کرد.
3- طراحی سایت فروشگاهی به صورت ریسپانسیو
امروزه مردم بیشتر از این که از طریق کامپیوتر به وبگردی بپردازند، از تلفنهای همراه استفاده میکنند. ریسپانسیو بودن و یا واکنشگرا بودن برای هر سایتی با توجه به علاقه مردم به وبگردی با گوشیهای هوشمند اهمیت بسیاری پیدا کرده است. سایت فروشگاهی نیز از این قائده مستثنی نبوده و باید در هر سیستمی به خوبی نمایش داده شود. آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس با تجربه بسیار در زمینه طراحی سایت فروشگاهی در مشهد سایتهای فروشگاهی را کاملا بر اساس اصول ریسپانسیو طراحی میکند بنابراین از این نظر مشکلی برای کاربران به وجود نخواهد آمد. همچنین شما میتوانید نمونه طراحی سایت شرکتی که توسط تیم طراحی سایت یاراپلاس انجام شده است را در مقاله مخصوص این موضوع ملاحظه کنید.
4- مشاهده نظرات کاربران در صفحه محصول
یکی از اصلیترین و مهمترین بخشهای هر سایت فروشگاهی ایجاد بخشی برای نظر دادن کاربران در مورد محصولات است. سایتی که به نظر کاربران چه بد و چه خوب اهمیت داده و به هر طریقی آنها را منتشر کند، از نظر کاربران مورد اعتماد است. همچنین با بهروز نگه داشتن بخش نظرات سایت فروشگاهی از نظر رتبه در گوگل نیز قویتر شده و جایگاه خوبی را به دست میآورید زیرا کاربران بسیار از این طریق از سایت شما دیدن کرده و بازدید سایت بالا خواهد رفت.
5- تنوع در نحوه ارسال
هر چه روشهای بیشتر و متنوعتری برای ارسال کالا وجود داشه باشد، فروش شما افزایش خواهد یافت زیرا کاربر میتواند هر طور که میخواهد نحوه ارسال کالا را انتخاب کند. همچنین خوب است جدولی در رابطه با زمانبندی ارسال داشته باشید تا کاربر در زمان خرید بتواند زمان رسیدن کالا را حدس زده و بر طبق آن برنامهریزی کند. استفاده از روشهایی که شامل ارسال رایگان میشوند نیز میتوانند تاثیر بهسزایی در افزایش فروش شما داشته باشند.
6- تنوع در روش پرداخت
روشهای پرداخت میتواند به صورت آنلاین، پرداخت درب منزل و یا حتی به صورت اقساط باشد. هر کدام از این موارد میتواند در محبوبیت بیشتر برند شما تاثیر داشته باشد زیرا در این صورت است که کاربر به راحتی میتواند به سایت شما اطمینان کند. در بین این موارد پرداخت درب منزل شاید مهمترین موردی است که میتواند خیال کاربر را نسبت به خرید از سایت فروشگاهی شما راحت کند.
سایتهای فروشگاهی طراحی شده توسط یاراپلاس در زمینه روشهای پرداخت کاملا مطابق با نظر فروشنده طراحی میشود تا فروشنده بتواند بهترین بازخورد را از سایت فروشگاهی خود بگیرد. بنابراین با اطمینان خاطر طراحی سایت فروشگاهی در مشهد را میتوانید به تیم ما بسپارید.
7- کوتاه بودن مراحل خرید
سایتهایی که مراحل ثبت خرید طولانی دارند برای کاربر خستهکننده هستند و ممکن است او را از خرید منصرف کند. حتی اگر برای بار اول قصد خرید از سایت را داشته باشند ممکن است در اواسط مسیر ثبت خرید کالا خسته شده و به سایت دیگری مراجعه کنند. برای پیش نیامدن چنین مسئلهای بهتر است تا جایی که ممکن است مراحل خرید کوتاه باشد تا تجربه کاربری خوبی برای مشتریان رقم زده شود.
طراحی سایت ارزان همیشه از دغدغه های اصلی افرادی بوده است که با سرمایه کم قصد دارند وارد دنیای وسیع اینترنت شوند. پیشنهادات ویژه ای در یاراپلاس انتظار حضورشان را می کشد.
چگونه می توانیم در کمترین زمان ممکن یک تیم دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم؟
اگر بخواهیم یک تیم بازاریابی دیجیتال و یا همان دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم تا شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری در کسب و کارمان باشیم باید بدانیم یک تیم دیجیتال مارکتینگ به چه عناصری نیاز دارد.
- مدیر و استراتژیست آژانس دیجیتال مارکتینگ؛ مسلما هسته ی مرکزی هر تیم دیجیتال مارکتینگی، تئوریسین آن تیم است.
- کارشناس سئو؛ اغراق نیست اگر بگوییم بخش زیادی از تفاوت بین تیم های دیجیتال مارکتینگ موفق و تیم هایی که چندان کارایی بالایی ندارند، مربوط به کارشناسان سئو آن تیم می شود.
- کارشناس محتوا؛ تولید کنندگان محتوای هر تیمی نیز مانند سئوکاران، از عناصر کلیدی تیم هستند.
- کارشناس شبکه های اجتماعی و…
- ۹۸/۰۸/۲۱